15 листопада психолог школи провів психологічну просвіту з батьками учнів 5 класу на тему: «Шляхи полегшення адаптації учнів до середньої ланки навчання». Метою даних батьківських зборів було ознайомлення з актуальною інформацією, необхідною для підтримки п’ятикласників у період адаптації до нових умов навчання, розвинути необхідні навички та вміння для сприяння полегшенню процесу адаптації та попередженню можливих негативних проявів у майбутньому житті школяра.
Початок цих зборів дав можливість налаштувати батьків на взаємну допомогу, вправа «Самопредставлення батьків» ще раз ознайомило всіх із спільністю батьківських питань про вікові особливості своїх учнів та взаємну потребу у налагодженні оптимальних взаємовідносин з дітьми підліткового віку.
Психолог представив інформаційне повідомлення «Особливості адаптаційного періоду п’ятикласників», де були представлені ознаки адаптаційного періоду, а саме:
Ознаки адаптації:
- задоволеність процесом навчання, однокласниками, вчителями;
- вміння та бажання самому виконувати домашні завдання.
Ознаки дезадаптації:
- небажання вчитися, ходити до школи;
- конфліктність з учителями;
- агресивність;
- часті скарги на однокласників;
- неспокійний сон, погане самопочуття;
- тривожність;
- недисциплінованість на уроках;
- занижена самооцінка.
Виконання вправи «Піраміда адаптації» дало батькам усвідомлення того, що сім'я є одним із найголовніших чинників, який впливає на успішну адаптацію дитини до навчання у п’ятому класі.
Насамкінець, вправа «Проблемні ситуації» дала можливість допомогти батькам зрозуміти, як сімейна атмосфера та особливості спілкування з дітьми можуть впливати на дитину, її бажання вчитися. Батьки намагалися розібратися з чималою кількістю життєвих ситуацій стосовно сімейного виховання п’ятикласників та попередження шкільної дезадаптованості.