Хустська спецшкола

З 11 по 15 грудня у нашому закладі згідно річного плану роботи та плану методичної роботи на 2023-2024 навчальний рік було проведено методичний тиждень на тему: «Розвиток зв’язного мовлення – важливий компонент формування мовленнєво-комунікативних компетентностей учнів з порушеннями слуху».

В ході методтижня були проведені засідання педагогічних спільнот закладу.

На засіданні методичного об'єднання класних керівників були висвітлені такі питання:

  1. “Про реалізацію основних принципів патріотичного виховання в умовах спеціальної школи”, з яким присутніх ознайомила класний керівник 10 класу Загребельна Вікторія Олександрівна.
  2. “Використання інноваційних технологій у виховній системі роботи класного керівника”, доповідач Борнак Світлана Олександрівна, класний керівник 6 класу, голова методоб’єднання.

В ході засідання присутні ознайомилися з новинками інноваційних технологій, цікавими онлайн сервісами та ресурсами, які педагоги зможуть використовувати в подальшій роботі.

                                                                                                                                                                  

На тему:  «Виховання на цінностях – як один із ключових компонентів формування Нової української школи» були проведені засідання методичних об'єднань вчителів початкових класів, вчителів гуманітарного циклу, естетичного циклу та вихователів.

В ході засідання методоб’єднання вчителів початкових класів обговорено статтю Третяк О.П. «НУШ як платформа формування моральних цінностей у молодших школярів», з якою ознайомила присутніх голова методоб’єднання Боднарь К.А. Проаналізувавши особливості формування моральних цінностей у виховному процесі молодших школярів. Драгула М.М., вчителька 2 класу, ознайомила присутніх зі статею Ю.Федорової «Цінності як орієнтир у Новій українській школі». Доповідач наголосила, що освітня філософія Нової української школи грунтується на певних пріоритетах, що визначають її ціннісно-світоглядні домінанти, проаналізувала ці пріорітети.

Вчителями на методоб’єднанні була розглянута проблема освітніх втрат та розроблені рекомендації їх подолання у спеціальній школі в початкових класах.

Педагоги розглянули питання про  сучасні інтерактивні засоби навчання, які цілісно презентують навчальний матеріал з кожної програмової теми, сприяють більшій візуалізації освітнього процесу.

На засіданні вчителів гуманітарного циклу обговорили питання про виховання національної самосвідомості та патріотизму на уроках української мови та літератури. Виступали з аналізом статей вчителі Дем'ян М.В. ("Національна ідея, нація, націоналізм"), Роман Л.І. ("Від чого залежить доброчесність і як її виховувати"), Цедик І.І. ("Українських вчителів навчатимуть долати освітні втрати внаслідок пандемії та війни"). Також на засіданні МО вчителі проаналізували навчальні досягнення учнів з української мови та літератури за І семестр.

                                                                                                             

На засіданні педагогічної спільноти вчителів естетичного циклу вчитель трудового навчання Комя’ті В.О. підготував доповідь на тему засідання.

Наступною виступила Моргентал І.В., вчитель ритміки, яка  проінформувала членів МО про наскрізне виховання цінностей у Новій українській школі на уроках ритміки. Вчитель образотворчого мистецтва Олексюк Т.Г. розповіла про організацію виставки гуртківців, присвяченої Дню людей з особливими потребами, на якій були представлені роботи з різних напрямків мистецтва.

Немеш Н.І., вчитель фізичної культури, проінформувала членів МО  про Відкриту першість Закарпатської області з волейболу та футболу, та Відкриту першість з настільного тенісу, де учні нашої школи порадували своїми перемогами.

Засідання пройшло динамічно та цікаво.

                                                                                                                                                                    

Педагогічна спільнота вихователів під час засідання провела педагогічний діалог на тему: "Виховання на цінностях - один із ключових компонентів формування НУШ". Було обговорено виховний захід В.М.Харастей та актуальну статтю доктора педагогічних наук С.Кульбіди "Формування мовних і мовленнєвих компетенцій здобувачів освіти з порушеннями слуху". На завершення вихователі під керівництвом Ю.Л.Спаської практично опановували програму "Word art" для створення інтерактивного візуального прийому "Хмари слів", який сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації, розвитку критичного мислення, цікавості, спостережливості.

                                                      

На засіданні МО вчителів індивідуальної роботи розглядалися такі питання:

  1. Про обговорення статті "Патріотичне виховання школярів в умовах спеціальної школи" (Сливка О.І.).
  2. Про структуру індивідуального заняття (В.Ю. Лучка).
  3. Про проведення засідання круглого столу. (Лучка В.Ю.)

По першому питанню виступила Сливка О.І., яка зазначила, що патріотичні почуття дітей шкільного віку в спеціальній школі засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дітей має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.

По другому та третьому питанню виступала Лучка В.Ю., яка нагадала присутнім  педагогам про структуру індивідуального заняття та ознайомила їх з планом проведення круглого столу у січні 2024 р., де буде розглянуто два питання:

  1. Звіт вчителів про моніторинг результатів обстеження мовлення учнів;
  2. Презентація своїх методів та прийомів роботи з дітьми.

Засідання вчителів природничо-математичного циклу мало тему: «Розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей педагогів як засіб підвищення предметних та ключових компетентностей учнів».

На засіданні розглянули такі питання:

  1. Впровадження STEM-технологій (з використанням міжпредметних зв’язків), як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти.
  2. «Інтерактивні технології навчання, сучасні сервіси».
  3. 3. Підготовка та проведення семестрових контрольних робіт.

По темі засідання виступила Шутко Н. М., голова МО, яка розповіла  колегам про суть предметно-методичних та професійних компетентностей педагогів, про механізм їх розвитку, про методи самоосвіти.

Борнак С.О. розкрила колегам основні напрямки застосуванням STEM-технологій (з використанням міжпредметних зв’язків), як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти, компетентністного підходу в освітньому процесі НУШ. Вона звернула увагу на те, що для компетентностей, які необхідно в першу чергу формувати на уроках природничого циклу, доцільно широко застосовувати інноваційні технології та практичні завдання, пов’язані з прикладною діяльністю в подальшому дорослому житті.

Про «Інтерактивні технології навчання, сучасні сервіси» обмінялися досвідом з колегами із застосування інноваційних технологій навчання у сучасній школі з природничих предметів. Також обговорили підготовку та проведення семестрових контрольних робіт.

                                                                                                                                                                   

 

 

Методична робота

Реабілітаційна робота

Сторінка психолога

Виховна робота