З 26 по 29 лютого в нашому закладі згідно річного плану роботи та плану методичної роботи на 2023-2024 навчальний рік було проведено методичний тиждень на тему: «Роль вчителя НУШ. Нові ролі вчителя в сучасному освітньому просторі НУШ».
В ході методичного тижня були проведені засідання педагогічних спільнот закладу.
На засіданні методичного об'єднання класних керівників, 28 лютого, були висвітлені такі питання:
- “Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості в здобувачів освіти з порушеннями слуху”, з яким присутніх ознайомила голова методоб’єднання, класний керівник 6 класу Борнак Світлана Олександрівна.
- “Білінгвальний метод навчання”, доповідач класний керівник 10 класу Загребельна Вікторія Олександрівна.
- “Співпраця класного керівника і сім′ї у навчанні та вихованні ціннісно-орієнтованої особистості”, доповідач Борнак Світлана Олександрівна, класний керівник 6 класу, голова методоб’єднання.
В ході засідання присутні ознайомилися з сучасними методами формування національної свідомості та самосвідомості в здобувачів освіти з порушеннями слуху, з досвідом роботи Загребельної Вікторії Олександрівни про білінгвальний метод навчання та взяли участь в обговоренні щодо співпраці класного керівника і сім′ї у навчанні та вихованні ціннісно-орієнтованої особистості.
Засідання вчителів природничо-математичного циклу на тему: «Проблема розвитку творчості вчителів та здобувачів освіти в умовах соціалізації особистості» відбулося 28 лютого.
На засіданні розглянули такі питання:
- Підготовка стендової інформаційної наочності для випускників у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до складання мультимедійного тесту.
- Формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації під час вивчення предметів природничо-математичного циклу.
- Проведення навчальних екскурсій – важлива складова у викладанні предметів природничо-математичного циклу.
- Про особливості проведення навчальних проєктів з пізнаємо природу.
В ході засідання члени МО прозвітували про готовність стендових матеріалів, інформаційної наочності для випускників у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та здобувачів освіти з порушеннями слуху до складання мультимедійного тесту.
Н. Шутко та С. Борнак поділилися досвідом формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації під час викладання предметів природничого циклу у формі оф-лайн та онлайн-занять.
Вчитель біології (Моргунова С. П.) та пізнаємо природу (Шутко Н. М.) розкрили особливості проведення навчальних екскурсій з біології – важливої складової у викладанні предметів природничого циклу (з досвіду викладання пізнаємо природу); розповіли про особливості проведення навчальних проєктів з пізнаємо природу.
29 лютого відбулося засідання методичного об'єднання вчителів гуманітарного циклу в ході якого голова МО Загребельна Вікторія Олександрівна ознайомила педагогів з нормативно-правовою базою, що регламентує діяльність вчителя ЗЗСО (професійний стандарт за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”). Роман Олеся Іванівна розповіла про роль вчителя НУШ у формуванні громадянина. Також на методоб’єднанні обговорили план заходів з нагоди відзначення Шевченківських днів в школі.
На засіданні методичного об'єднання естетичного циклу голова МО Ком’яті Валентина Василівна підготувала доповідь «Педагогіка партнерства між всіма учасниками освітнього процесу». Наступною виступила Олексюк Тамара Григорівна, вчитель образотворчого мистецтва, яка проінформувала про тьюторську позицію вчителя як інноваційний ресурс НУШ. Вчителі обмінялись думками з цього питання. Засідання пройшло цікаво, усі члени МО активно приймали участь у обговоренні.
На засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів Хустської спецшколи обговорено актуальну нині тему «Роль вчителя НУШ».
У ході засідання педагоги обговорювали нові професійні ролі і завдання сучасного сурдопедагога в контексті концепції Нової української школи. Учасники в ході діалогу наголосили, що завдання сучасного педагога – партнера, коуча, фасилітатора, модератора, тьютора допомогти дитині вибудувати таку життєву траєкторію, яка сприятиме її самореалізації у житті.
Також було розглянуто питання про дистанційну самоосвіту вчителів початкових класів, про перехід до хмарних технологій. Педагоги ділилися досвідом дистанційного навчання, участі у вебінарах, майстер-класах, відвідуванні сайтів МОН, МАН.
Тема четвертого засідання педагогічної спільноти вихователів: "Роль вихователя НУШ". Був проведений круглий стіл "Скарбничка сучасних методів і форм організації позаурочної діяльності зі здобувачами освіти з порушеннями слуху". Вихователі Вікторія Михайлівна Харастей та Вікторія Вікторівна Олексик презентували творчий звіт. Наприкінці обговорили актуальне питання про співпрацю вихователя і сім'ї у навчанні та вихованні ціннісно-орієнтованої особистості.
На засіданні методичного об'єднання вчителів індивідуальної роботи розглядалися такі питання:
- Про нові професійні ролі і завдання сучасного вчителя в контексті і концепції Нової української школи.
- Про проведення ярмарку педагогічних ідей.
Вчителька індивідуальної роботи Цуцков Маргарита Михайлівна розказала присутнім, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства, модернізації системи освіти, введення нових освітніх стандартів значно зростає роль вчителя як активного суб’єкта педагогічного процесу, підвищуються вимоги до його особистісних і професійних якостей, соціальної та професійної позиції, що відображено в Концепції Нової української школи (НУШ). Нові принципи освіти вимагають від кожного вчителя високого професіоналізму, опанування та застосування сучасних педагогічних технологій і нових методів навчання і виховання, бажання та вміння постійно вчитися й самовдосконалюватися, творчого підходу та раціоналізму, а також готовності до змін в контексті реалізації змісту реформи НУШ. В умовах Концепції Нової української школи розширюються функції та можливості вчителя, з’являються нові соціально-професійні ролі педагога в освітньому процесі. Сучасний вчитель – це агент змін, тьютор, фасилітатор, модератор, коуч, ментор.
Вчитель-дефектолог Лучка Віталіна Юріївна ознайомила присутніх з планом проведення ярмарку педагогічних ідей та надала рекомендації з підготовки портфоліо педагогам, які атестуються.













